Finalhelgen



Nu är det dags för finalhelgen i längdskidsvärldscupen. Det kommer vara en liten tour med 4 deltävlingar. Det började redan igår med slottssprinten i Stockholm och resterande tävlingar är i Falun fredag, lördag och söndag. det är mest spännande för svenskdel på herrsidan där Marcus Hellner har en liten chans att ta andra platsen i världscupen och ligger nu på tredje platsen med Dario Cologna jagande bakom sig. Men jag tror att Hellner i alla fall kommer att ta en pall plats och jag tror att han kan klara andra platsen med. Jag tror på Hellner och de resterande tävlingarna passar honom och han lyckades igår plocka några viktiga bonussekunder i slottssprinten. Flera av de svenska herrarna har bra chanser men jag tror att Hellner kommer lyckas bäst. På damsidan tror jag mest på Charlotte Kalla, Anna Haag och Anna Olsson. Jag är spänd på att se hur det kommer gå och jag kommer följa helgens tävlingar och sitta fäst vid tv:n som en igel.

Kommentarer
Postat av: Camilla

kul att läsa din blogg

läs igenom stycket högt för dej själv så kanske inte det blir så många jag tros

Puss /mamma

2010-03-22 @ 07:16:12
URL: http://familjenolofsson.st
Postat av: Lisbeth

Kul att läsa dina inlägg.

Mormor

2010-03-22 @ 09:09:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0