Världscupsfinal



Igår var det dags för årets längdskids världscups avslutning. På dam sidan lyckades Charlotte Kalla ta en tredje plats i avslutnings touren och ta en åttonde plats i världscupen som vanns av Justyna Kowalczyk från Polen. På herrsidan var det betydligt mer spännande då Marcus Hellner hade chans på andra platsen om han kom tvåa i avslutningen och Lucas Bauer kom som bäst nia.

Det såg länge ut som att Hellner skulle klara av andraplatsen men mot slutet kom fransmannen Maurice Manificat närmare och närmare. jag blev bara nervösare och nervösare och när han hann i kapp Hellner på sista varvet kunde jag inte sitta still och när fransmannen med superbra glid gled ifrån Hellner gav jag upp hoppet. Till råga på allt blev Bauer nia. Men vi ska inte deppa en tredjeplats i världscupen är inte dåligt. Petter Northug som hade stor ledning i början höll den hela vägen och avslutade årets världscup, som han vinner, med att hälsa på stora delar av publiken på väg in i mål sedan väntade han på Manificat och klev över mållinjen precis före fransmannen. Northug bjöd på en rolig och minnesvärd avslutning av årets världscup och gav i alla fall mig ett gott skratt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0