Vasaloppet

Har suttit och kollat på vasaloppet idag. I början av loppet bröt en klunga loss och låg länge minuten föte resten men efter lite mer än halva loppet han den jagande klungan ifatt. Då va dem ganska många men en efter en tappade och tillslut var det bara fyra på väg in i Mora. När det var dags för spurt stod det mellan Daniel Tynell och Jörgen Brink och det var Brink som hade mer krafter kvar.


I dam avgörandet såg det länge ut som att Sandra Hansson skulle ta sin tredje raka seger. Men under sista milen kom Susanne Nyström närmare och närmare. Tillslut så låg de sida vid sida. Men Nyström som hade mer krafter kvar kunde dra ifrån och gå imål utan att behöva spurta och få kransen runt halsen av kransmasen. Susanne Nyström som även vann tjejvasan i lördags och fick idag sin dröm om att vinna vasaloppet och åka på upploppet och ta emot kransen uppfyld.

Kommentarer
Postat av: Louise

jag missade vasaloppet idag! jag brukar alltid se, men jag glööömde.. FY på mig :/

2010-03-07 @ 14:50:11
URL: http://miracledrug.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0